Janush - 2009-04-11 15:16:26

Znalazłem ciekawy format do grania dla jaj nazywa się Elder Dragon Highlander.
Przybliżone zasady:
Elder Dragon Highlander.
Zasady formatu:
1. Każda talia wymaga posiadania jednego generała. Generałem może być wyłącznie legendarny stwór.
(w starszych edycjach zamiast "Legendary Creature pisało creature - legend)
Przed rozpoczęciem partii, każdy z grających wyciąga Generała z talii i usuwa poza grę. Czynność ta następuje jeszcze przed tasowaniem. W danej grupie graczy  tylko jedna osoba może grać danym generałem (Obowiązuje zasada kto pierwszy ten lepszy). Nie można używać w talii karty która została wybrana przez kogoś na generała.
2. Każda talia musi liczyć dokładnie 100 kart razem z generałem. W talii może być tylko pojedynczy egzemplarz danej karty. Zasada ta nie dotyczy jedynie BASIC LAND.
3.W talii można używać jedynie kart które posiadają znaczki many w kolorach generała lub szarej. W związku z tym w talii nie może się znaleźć karta której koszt zagrania lub koszt zdolności wymaga posiadania innego koloru many niż potrzeba do zagrania naszego generała.
(czyli jeśli mamy generała z kosztem ubr to NIE MOŻEMY mieć w talii karty z kosztami zagrania wg lub kosztami zdolności typu wg  i innych kombinacji hybrydowej many zawierającej zielony lub biały).
4. W przypadku gdy jakieś źródło many może dostarczyć manę innego koloru niż posiada nasz generał, źródło to daje nam w zamian szarą manę.
5. Pierwszy Mulligan jest darmowy (do 7 kart)
6. W momencie w którym nasz generał miałby spaść na cmentarz, możemy go usunąć poza grę.
7. Każdego generała można zagrać z poza gry dopłacając 2 many za każde poprzednie zagranie go. (czyli kosztuje o 2 many więcej za każdym razem i to się kumuluje). W każdym innym przypadku koszt generała jest taki jak na karcie.
8. W zależności od ilości graczy oraz czasu, początkowa pula życia wynosi
a. 200/ilość graczy, zaokrąglone w górę. (czyli przy 4 graczach wypada po 50 life na łebka)
b. 40 życia
9. Jeśli jakiś gracz dostanie 21 combat damage od jednego generała, przegrywa. (ilość obrażeń od danego generała powinna być jakoś notowana)
10. Generał nie podlega "legend rule".( czyli jeśli w jakiś sposób w grze pojawi się druga taka sama karta/token jak generał, to spada na cmentarz a generał pozostaje).
Lista banów jak w vintage'u plus:
* Balance
* Worldgorger Dragon
* Biorhythm
* Sway of the Stars
* Upheaval
* Panoptic Mirror
* Crucible of Worlds
* Ancestral Recall
* Black Lotus
* Mox: ruby, pearl, sapphire, jet, emerald.
* Time Walk
* Library of Alexandria
* Yawgmoth's Bargain
* Coalition Victory
* Kokusho, the Evening Star
* Recurrning Nightmare
* Limited Resources
* Protean Hulk
* Karakas
* Riftsweeper
* Grindstone
* Lion's Eye Diamond
* Time Vault
* Metalworker
* Tinker
Mam pytanie gramy w to?
Anf Mort i Jamro
Jak by co zaklepuje Wort, Boggart Auntie

Anfarius - 2009-04-11 16:42:36

Już bardziej popierdolonego formatu nie było? ;]
Ale spoko, mogę grać (chyba wezmę Horde of Nations xD) tylko jedna wkurwiająca zasada... pojedyńczy egzemplarz karty? No bez jaj... nie możemy grać do 100 kart w decku ale każda x4?
Argumenty:
a. a czemu nie?
b. takim Mortom czy Jamrom może być ciężko bo mają mało kart.
c. tylu możliwości opening handu bym chyba nie zniósł :D

Pozdrawiam,
Anf 

Janush - 2009-04-11 17:56:26

On jest fajny dlatego że jest taki popierdolony właśnie może być trudno ale nie trzeba się trzymać sztywno zasad już widzę ten deck 60 różnych gobów :D
apropo czemu nie: to vintage chłopaczku goby w liczbie czterech każdy dajmy na to 4 warchiefy cztery bannerety clampy do tego nadal tak fajnie grać po cztery karty?

Anfarius - 2009-04-11 18:39:03

A to ja już wiem dlaczego chcesz w to grać... no w takim razie odwołuje mój apel co do czterech kopii, bo byś się czuł za silny z tymi swoimi śmierdzącymi kurduplami, chłopczyku.

Janush - 2009-04-12 15:07:46

Zawsze jak komuś będzie brakować kart można ustalić jakiś limit proxów żeby takie morty i jamry mogły zrobić fajne decki bo tu zabawa polega na tym żeby było parę fajnych rarów i reszta crapu który się gdzieś kisi w klaserach moim zdaniem najlepsze byłby limit do czterech

Janush - 2011-08-28 17:22:33

http://mtgnews.pl/forum/viewtopic.php?f … &sk=t&sd=a

Tutaj są zasady dla Tomira bo akurat znalazłem czas i se przypomniałem i tutaj masz zasady edh. Daje linka żeby nie było, że zżynam czyjąś pracę.

www.pomorskieforumslubne.pun.pl www.polski-zwiazek-wampirow.pun.pl www.tnkserwer.pun.pl www.zal.pun.pl www.djbartiwwe.pun.pl